Linie tramwajowe
Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Nowe szyny na moście Teatralnym. To rozwiązanie jest rzadkością w skali kraju!

05.10.2022

Takiej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Co więcej, jest wyjątkową rzadkością w Polsce! W rejonie przystanku Most Teatralny pojawiły się bardzo twarde i wytrzymałe szyny wykonane ze stali gatunku 400GHT.

W centrum miasta trwa modernizacja torowisk, obejmująca m.in. odcinek znajdujący się na ulicy Fredry – od mostu Teatralnego do węzła Okrąglak. Czas gdy tramwaje nie kursują po ulicy Fredry  służby MPK Poznań (zajmujące się na zlecenie ZTM bieżącym utrzymaniem torowisk w Poznaniu) wykorzystują na wymianę szyn w rejonie przystanku Most Teatralny.

W tym miejscu szyny zużywają się bardzo szybko ze względu na częste zatrzymania dużej liczby tramwajów dlatego MPK Poznań postanowiło wykorzystać tutaj unikalne w skali kraju rozwiązanie.

W bezpośrednim sąsiedztwie przystanku zamontowane zostaną szyny wykonane z wyjątkowo wytrzymałej stali gatunku 400GHT. Tak twardej szyny nie ma w żadnym innym miejscu w Poznaniu! Jej zastosowanie sprawi, że torowisko w tym miejscu będzie niebywale trwałe, co w przyszłości – po przywróceniu ruchu na ulicy Fredry – zwiększy niezawodność komunikacji tramwajowej w tym rejonie.

Dzisiaj na moście Teatralnym pojawili się przedstawiciele producenta szyn i dostawcy mieszanki spawalniczej – firm Voestalpine i Pandrol – gdyż z uwagi na zastosowanie tego rodzaju szyny po raz pierwszy w Poznaniu nadzorowali oni prace ich łączenia z szynami o standardowo stosowanej twardości, wyjaśniając różnice w technologii wykonywania spawów termitowych.

W Poznaniu zazwyczaj wykorzystywane są szyny ze stali o twardości 260-290 w skali Brinella, te spawane dziś na moście Teatralnym mają stopień twardości 400.


Pozostałe aktualności


Maltanka rusza pełną parą! 30 kwietnia i 1 maja będzie kursował parowóz Borsig Bn2t

28.04.2023
Parowóz jedzie po torowisku, w tle zielone drzewa
Na ten moment czekali chyba wszyscy miłośnicy Kolejki Parkowej Maltanka! Już w najbliższą niedzielę – po raz pierwszy w sezonie 2023 -  na tory wyjedzie parowóz Borsig Bn2t. Będzie kursował również...

Linie turystyczne: W sobotę po raz pierwszy w sezonie 2023 na trasy wyjadą history...

27.04.2023
Czerwony autobus - tak zwany ogórek
Ikarusy, DAF, „ogórek” - od soboty, 29 kwietnia, historyczne autobusy MPK Poznań znów będą kursować na liniach 100 i 102.  Natomiast start turystycznych linii tramwajowych – jak informuje ZTM w Poz...

Tramwaje wracają do centrum Poznania

26.04.2023
Od lewej stoją: Mariusz Wiśniewski - zastępca prezydenta Poznania, Jacek Jaśkowiak - prezydent Poznania oraz Filip Olszak - radny miejski
13 maja uruchomione zostaną przebudowane trasy przez ul. Fredry i Mielżyńskiego, tramwaj wróci także na kolejny odcinek ul. Święty Marcin. Wcześniej udostępniono trasę przez most Uniwersytecki i ul...