Linie tramwajowe
Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Tramwaje liniowe


MPK Poznań Sp. z o.o. posiada ogółem 228 składów liniowych (w tym 1 skład dzierżawiony)3 składy szkoleniowe oraz 9 składów historycznych

Tramwaje liniowe

  • Konstal 105Na – 25 składów
  • Konstal 105NaDK (wahadłowy) – 1 skład
  • Moderus Alfa – 20 składów
  • Siemens Combino – 14 składów
  • Solaris Tramino S105p – 45 składów
  • Düwag GT8ZR (dwukierunkowy) – 3 składy
  • Tatra RT6 MF06AC – 16 składów
  • Moderus Beta MF02AC – 23 składy
  • Moderus Beta MF20AC – 20 składy
  • Moderus Beta MF22ACBD (dwukierunkowy) – 10 składów
  • Moderus Gamma LF02AC – 30 składów
  • Moderus Gamma LF03ACBD (dwukierunkowy) – 20 składów

Tramwaje historyczne

  • Herbrand – 1 wagon
  • Bergische Stahlindustrie – 1 wagon
  • Carl Weyer – 1 wagon
  • Konstal 4N+ND+ND – 3 wagony
  • Konstal 102N – 1 wagon
  • Konstal 102Na – 1 wagon
  • Konstal 105N – 2 wagony – jeden skład
  • Düwag GT6 – 1 wagon
  • Düwag GT8 – 1 wagon
  • Beijnes 3G – 1 wagon

Tramwaje szkoleniowe

  • Konstal 105Na – 2 składy
  • Moderus Beta MF02AC – 1 skład

Tramwaje dzierżawione

  • Moderus Gamma LF01AC – 1 skład

Pojazdy



Warning: Undefined variable $acount in /home/pozitive/domains/mpk.pozitive.pl/public_html/wp-content/themes/mpk/taxonomy-pojazdy.php on line 64

Moderus Gamma

W ramach podpisanej umowy do MPK Poznań trafi 50 tramwajów z rodziny Moderus Gamma, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych. Tramwaj może przewozić jednocześnie 240 pasażerów, w tym 56 na miejscach siedzących. To właśnie z myślą o pasażerach w tramwaju Moderus Gamma dla Poznania zastosowano siedem otworów drzwiowych, które zapewnią szybką i sprawną wymianę na przystankach. Jest to pierwszy tramwaj w naszym taborze o tej ilości strumieni wymiany pasażerów. Właściwą temperaturę w poj...

Moderus Beta MF 22 BD (dwukierunkowy)

Długość tramwaju                28 250 mm Szerokość tramwaju                2354 mm Wysokość przy złożonym odbieraku        3725 mm Liczba miejsc do siedzenia            32 (stałe) + 6 (składane) Liczba miejsc stojących                157 Całkowita liczba miejsc                189 Wysokość podłogi                925 / 350 mm Napęd Silniki trakcyjne    8×55 kW Wyposażenie Drzwi    Wyposażone w fotokomórki i listwy kontaktowe Rampa dla niepełnosprawnych    Ręczna rampa w członie ...

Tramino s105p

W latach 2011-2012 firma Solaris Bus & Coach wyprodukowała dla Poznania 45 całkowicie niskopodłogowych (100% niskiej podłogi) wagonów przegubowych Tramino S105p. Zakup tych wozów był częściowo finansowany z funduszy europejskich. Ich dostawa umożliwiła znaczne zwiększenie ilości taboru niskopodłogowego na liniach tramwajowych i dużą poprawę komfortu przewozu pasażerów. Tramwaj Solaris Tramino dla Poznania mierzy blisko 32 metry długości, jest wagonem pięcioczłonowym i jednoprzestrzenny...

Siemens Combino

W 2002 r. podpisano z firmą Siemens umowę na dostawę 14 całkowicie niskopodłogowych przegubowców Combino o aluminiowej konstrukcji nadwozia. Były to wówczas najnowocześniejsze tramwaje na świecie. Nadeszły one do Poznania w latach 2003-2004. Te pięcioczłonowe przegubowce posiadają długość 29,4 m, 57 miejsc siedzących dla pasażerów (+ 3 rozkładane), falowniki i 4 asynchroniczne silniki prądu przemiennego, każdy o mocy 100 kW. Z uwagi na posiadanie 100% niskiej podłogi wagony te okazały s...

Tatra RT6N1 (obecnie RT6 MF06 AC)

Do obsługi Poznańskiego Szybkiego Tramwaju władze miejskie postanowiły zakupić wagony niskopodłogowe ułatwiające korzystanie z komunikacji zbiorowej osobom niepełnosprawnym i z wózkami. Przetarg na ich dostawę wygrało w 1996 r. konsorcjum zakładów H. Cegielski Poznań i ČKD Tatra z Pragi z czeskimi wagonami przegubowymi Tatra RT6N1 posiadającymi około 60 % niskiej podłogi we wnętrzu. Pierwsze 5 z nich zbudowano w 1997 r., następne 5 w roku 1998. Te sześcioosiowe, trzyczłonowe przegubowce miały...

Moderus Beta MF 02 AC

W 2010 r. firma Modertrans wspólnie z firmą Enika opracowała dokumentację  techniczną trzyczłonowych przegubowców długości 28,25 m, typu MF02 AC, z obniżoną podłogą w członie środkowym (ok. 20 % niskiej podłogi) nazwanych Moderusami Beta. Od 2011 r. firma Modertrans produkuje na podstawie tej dokumentacji tramwaje. W latach 2011-2014 zbudowano dla MPK 23 wagony tego typu. W następnych latach kontynuowano ich produkcję. Przegubowce te posiadają niskopodłogowy człon środkowy, który umożliwia...

GT8 i GT0

Brak środków finansowych na zakup większej ilości nowego taboru spowodował podjęcie w 1996 r. decyzji o sprowadzeniu używanych wagonów tramwajowych z Düsseldorfu. Pierwsze z nich zostały wprowadzone do eksploatacji 30 stycznia następnego roku w związku z otwarciem Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Ogółem w latach 1996-2011 sprowadzono z Niemiec partię 70 używanych trzyczłonowych przegubowców klasy GT8 wyprodukowanych w fabryce wagonów Düwag  w Düsseldorfie w latach 1957-1969. Z tej liczby z...

105Na

27 stycznia 1975 r. MPK otrzymało pierwsze dwa czteroosiowe, jednokierunkowe wagony silnikowe typu 105N. Chorzowska Wytwórnia Konstrukcji Stalowych Konstal dostarczyła ich do Poznania w tymże roku 17 szt. Posiadały one po 4 silniki prądu stałego o mocy godzinnej 41,5 kW każdy, rozruch samoczynny, 20 miejsc siedzących i długość 13,5 m. W marcu 1975 r. rozpoczęto je sprzęgać w składy dwuwagonowe. Od tego czasu do wyjątków należy pojawienie się w ruchu liniowym pojedynczej "stopiątki". W lat...